Uitgeslapen werkt beter! minder stress, beter slapen

Uitgeslapen werkt beter!
minder stress, beter slapen

Heb je op een of andere manier een probleem met slapen?

  • moeilijk in slaap vallen
  • vaak wakker
  • niet doorslapen
  • te vroeg wakker
  • piekeren in bed
  • niet uitgeslapen wakker worden
  • overdag weinig energie of slaperig en suf

Dan is het programma Uitgeslapen werkt beter misschien wel iets voor jou.

Met hulp van een slaapcoach ga je je verdiepen in je slaappatronen en gebruiken.

goed slapen een probleem?
good morning concept - female hands and legs sticking out from the blanket in bedroom

Hoe ziet het programma eruit?

Stap 1
Je wordt je bewust van de verschillende ritmes in en om ons lichaam. Met name de relatie tussen het ritme van het hart en de ademhaling. Je gaat ook bepalen wat je precies wil verbeteren aan je slaappatroon.

Stap 2
In de tweede les leer je meer over de essentie van slaap, waarom het zo belangrijk is en hoe je slaap is opgebouwd.
Je maakt ook kennis met de eerste basistechniek die je helpt om rust in het lichaam te krijgen.

Stap 3
Je gaat dieper in op de verschillende factoren die van invloed zijn op je slaap en je leert een techniek die je helpt bewuster te worden van wat je voelt.

Stap 4
Deze les staat in het teken van stress en emoties en hoe dit samenhangt met je fysiologie en coherentie. Daarnaast leer je een volgende techniek die je helpt bewuster te handelen in plaats van automatisch volgens een ingesleten stresspatroon te reageren.

Stap 5
In deze les ga je onderzoeken wat je overdag kunt veranderen om ‘s avonds beter te kunnen slapen. Uiteraard weer met een hartcoherentie-techniek die je leert om anders en beter om te gaan met lastige situaties.

Stap 6
Vanuit coherentie ga je de verbinding aan met jezelf. Onderzoek wat jouw unieke bioritme is en hoe je hiermee omgaat. De oefening die je in deze les leert, helpt je voor te bereiden op een goede slaap.

Stap 7
Tot slot kijk je terug op de afgelopen weken en maak je een persoonlijk actieplan om je slaapkwaliteit duurzaam te verbeteren.

Ons gevoel van zelfbeschikking, ons gevoel van controle, wordt bepaald door onze relatie met ons lichaam en de ritmes ervan: onze slaap-waakcycli en hoe we eten, zitten en lopen geven vorm aan onze dagen.Bessel van der Kolk
Slaap is de beste meditatie.Dalai Lama
Gun jezelf rust… een ander trapt voor jou niet op de rem.inspire

Met het programma Uitgeslapen werkt beter! leer je meer over slapen en hoe je de kwaliteit van je slaap kunt verbeteren

  • hoe je je gedrag positief kunt veranderen en herkennen
  • eenvoudige en praktische technieken om je stressreacties te managen en positieve emoties te activeren
  • de intelligentie van je hart te ontdekken en je leert hoe je de kracht van je hart kunt activeren en inzetten
  • hoe je kunt switchen van vermoeid en uitgeput naar uitgeslapen en energiek

De rode draad van het programma zijn de natuurlijke ritmes van het lichaam.

Een programma van drie maanden waarin je met behulp van bio feedback apparatuur en hartcoherentie oefeningen meer inzicht krijgt in je persoonlijke balans en stressbronnen.

Deelnemers aan de training ervaren dat zij beter slapen, zich fitter voelen en minder piekeren. Bovendien heeft men na het volgen van de training minder last van wakker liggen en kan men de gevolgen van een “mindere nacht” beter opvangen.

Kijk ook eens naar het programma Werken aan Veerkracht!

lekker slapen is lekker leven

Investering voor particulieren

Praktische info programma

Volg het programma individueel met een gecertificeerd coach/therapeut.
In zeven sessies ga je aan de hand van een werkboek en individuele coaching je slaappatroon beter managen.
De oefeningen die je leert zijn heel eenvoudig en overal toepasbaar.

In het programma wordt gebruik gemaakt van een gestructureerd werkboek met voorafgaand aan iedere les een beetje theorie maar vooral veel oefeningen en reflectieopdrachten. De bio-feedback apparatuur: de Inner Balance Trainer, is gekoppeld aan een gratis app op je smartphone zodat je thuis iedere dag kunt oefenen.

Het programma is inclusief huur van de Inner Balance Trainer. Je kunt deze ook zelf aanschaffen tegen een meerprijs vanaf 119,00 bij Mevrouw Nilsson | coaching en communicatie.

Je betaalt voor het gehele programma in één keer of per sessie en op het moment dat je de materialen ontvangt.

De sessies zijn zowel live als ook online te volgen via een beveiligde beeldbel verbinding.

Gedurende drie maanden van het programma is het noodzakelijk om de geleerde techniek iedere dag minstens 3 keer 5 minuten toe te passen. Door dagelijks te oefenen, wordt het onderdeel van je dagelijkse patroon en kun je je brein anders programmeren en je lijf opnieuw conditioneren.

Certificering, onderbouwing en vergoeding

Hartcoherentie bewijst zichzelf. HeartMath doet al meer dan 26 jaar wetenschappelijk onderzoek.

Daarnaast zijn er al meer dan 300 onafhankelijke onderzoeken gepubliceerd naar het gebruik van de HeartMath interventie.

Coaching wordt onder prestatiecode 24505 bij een aantal Zorgverzekeraars vergoed vanuit het aanvullend pakket. Check altijd zelf je polis en de verzekeringsvoorwaarden.

Locatie

Het individuele programma kun je volgen in ‘de deftige kamer’, de praktijk van Mevrouw Nilsson | coaching en communicatie in Helden. Tegen meerprijs is het mogelijk in Venlo of Roermond af te spreken.

E-coaching online via een beveiligde beeldbelverbinding is ook een mogelijkheid. Soms handig als je door omstandigheden niet live kunt afspreken.

Groepen op locatie. Kijk hier voor actuele events.

Wil je meer weten over mij en mijn werkwijze?

Wil je meer weten over ademcoaching, NLP coaching, hartcoherentie, holistic breathing, holistic pulsing, workshops en mijn werkwijze? Je bent van harte welkom in ‘de deftige kamer’ in Helden voor een kosteloos en vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Om de website te optimaliseren, wordt gebruik gemaakt van cookies. Zie cookieverklaring voor meer informatie. Verdergaan betekent accepteren. Cookie verklaring.     ACCEPTEER